söndag 13 december 2009










3;e advent och det
3:e ljuset är tänt..





Nu närmar det sig verligen. Klapparna är för många klara, men minst lika många har allt kvar. Här hemma fixade vi det sista idag. Det kändes bra.

Tyvärr fick pepparkaksbakningen kliva åt sidan, men det blir till veckan i stället. Då ska granen in minsann! Jag får fighta mig till en tidig gran, men det är värt det varje år!


När jag satt och tände ljusen kom lilla goskatten och ville var med, så vi satt och myste i det flackande ljuset från ljusstaken. Nästa helg är det den sista före jul! Åh, så myyysigt!


















Inhandlade tre nya rosa hyacinter idag. Ville egentlien ha vita men de doftar inte lika mycket! Med min halvt-förkylda näsa måste det ju vara lite starkare om man vill känna något (till min mans förtret).



Men jag tycket de doftar så gott. och juligt! Fick ett apelsindoftande ljus av en kär vän häromdan som doftar underbart och juligt på ett väldigt fräscht sätt.
Nu är det väl dags att vila upp sig inför en pepparkaksbakande och julgranshämtande vecka!
Glöm inte att släcka ljusen!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Första gången jag läser din blogg, men gud så fint du har gjort hos folk och hemma hos er.
    Värsta mysiga julstämningen =)

    Keep up the good work.

    // Petra

    SvaraRadera