måndag 30 november 2009

Julstart

Nu när första advent passerat är det hög tid att öka tempot i julstämningslagret. Även om det är svårt får man göra sitt bästa. Själv har jag varit helt "bloggfri" under helgen och bara umgåtts med familjen. Slänger just nu i mig rykande nybakta muffins och klappar mig på huvudet, för att jag har bakat dom.



Fast precis innan helgen hann jag faktskt slänga ihop den årliga adventsljusstaken. Den blev helt klassisk med den fluffiga mossan och de små äpplena som "råkat trilla dit". Men vad jag tänkte på var om ljusen verkligen måste vara i samma färg?! ; Självklart inte! Så jag plockade dom jag gillade och det blev fyra olika. Den traditionella adventsljusstaken fick påhälsning av den lilla nytänkande bakterien som brukar smyga sig in där jag går och petar.



Ett ljus har vi ju i alla fal tänt i de flesta hushåll nu i helgen. Jag skulle ändå vilje säga att jag känner att vår mysigaste tid kryper sig närmare. Nu ska jag gå och stänga luckan till kakelugnen som står och sprakar så att jag kan gå och sova.

Tack, världen för en trevlig måndag och välkommen hit tisdag!

2 kommentarer:

  1. God morgon goding!
    Kul idé med ljusstaken... Kan knappt vänta å se på resten av dina kommande jultips!! För visst kommer det väl mer??

    Kram, kram!
    /Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad kul att du hälsat på hos mig! Och att du lämnade en kommentar så att jag kunde hitta till dig!

    Gillade ljusstaken, kul idé. Ser fram emot att läsa mer här!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera