onsdag 2 december 2009



Kände inte för att ha granris. Inte just nu i alla fall. Så jag skaffade mig ett julris istället! Enkelt, barrfritt och stilrent.

Lätt att få det fint. Välj bara dina finaste kulor och häng upp! Det ska inte vara så många kulor i riset eftersom det kan bli vingligt. Eller varför inte slänga upp några spritsade pepparkakor. Själv har jag inte hunnit med att baka några, skäms på mig! Lovar lägga upp dom när jag bakat!

Jag valde att hänga upp några turkosa kulor, bröt av med en matt tukos och satte "pricken över i" med en matt orange kula.
Men nu när julen närmade sig kände jag att det var ett ypperligt tillfälle att hänga upp några av alla mina julgranskulor.
Alla får inte plats i granen, det finns ju så många fina!










Vi har en takhängd ställning med krokar som vi tidigare använt som hållare för kaffemuggar. Enkelt och fint. Inte för så länge sedan blev det också en lampa med två nedpendlade socklar.
En blandning av färger, ytskikt och form ger en härlig effekt som blir en livlig men ändå grupperad inramning av ljuset.
De får slåss om uppmärksamheten här sålänge så få vi se vilka som får förflytta sig till granen och vilka som får bo kvar på ställningen ett litet tag till.

1 kommentar:

  1. Härlig "julljuskrona"! Jag gillar också juleriset - jättebra om man är allergisk mot gran som många är! Jag hittade röda kvistar ute - vet inte vad dom heter men fina är dom!

    Ses snart igen - kram BIK

    SvaraRadera